Σάββατο, 14 Απριλίου 2018





πηγή:http://www.gazzetta.gr/in-motion/news/article/1218130/polemiko-lada-niva

«Πολεμικό» Lada Niva
Η τελευταία προσθήκη στον εξοπλισμό του Lada Niva αφορά το χρώμα και την εμφάνιση παραλλαγής που παραπέμπει σε «ψυχρό πόλεμο», όπως εξάλλου όλο το Lada Niva. 
Μια από τις πιο επαναστατικές εξοπλιστικές προσθήκες της 41χρονης πορείας του στην αυτοκίνηση δέχεται το Lada Niva. Ο χρωματισμός παραλλαγής που αποφάσισε να του χαρίσει η μητρική εταιρεία AvtoVAZ, είναι η διαφοροποίηση που απαιτείται ώστε το Lada Niva να περάσει σε model year 2018 και να κλείσει επισήμως 41 χρόνιας παραγωγής. 
Δύο διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου έχουν συνδυαστεί με το μαύρο ώστε το στρατιωτικό στυλ να είναι κυρίαρχο και να υπερτονίζεται μάλιστα στο Δελτίο Τύπου της εταιρείας με εκφράσεις όπως «μάχιμο» και «κτηνώδες». Το άλλο στοιχείο της… ανανέωσης αφορά τις μαύρες ζάντες και μόνο στις εκδόσεις που έχουν ζάντες αλουμινίου. 
Κατά τα άλλα στους κινητήρες δεν αλλάζει τίποτα καθώς από το 1977 μέχρι και σήμερα παραμένουν διαθέσιμοι τρεις βενζινοκινητήρες 1,6 και 1,7 λίτρων (δύο εκδόσεις ιπποδύναμης) και ένας diesel κινητήρας 1.9 λίτρων. Το Lada Niva παραμένει το πιο σκληροτράχηλο και παράλληλα οικονομικό αυτοκίνητο στην Ρωσία με τιμή που σε € αντιστοιχεί τις 7.500. 
Πάντως πρέπει να τονίσουμε πως οι συγκεκριμένες αποχρώσεις είναι μια αρκετά συνηθισμένη επιλογή ιδιοκτητών Lada Niva στην πολυετή ιστορία του μοντέλου, έστω και αν για πρώτη φορά προσφέρονται σε εργοστασιακό επίπεδο. 


Eπετειακό Lada Niva





Στις 5 Απριλίου το Niva γιόρτασε τα 40στά του γενέθλια και η Lada θέλοντας να τιμήσει το πολύ σημαντικό της μοντέλο, δημιουργεί μια νέα έκδοση περιορισμένης παραγωγής που θα κατασκευαστεί σε μόνο 1977 αντίτυπα.
Kώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)
Από τις 5 Απριλίου του 1977 μέχρι και σήμερα, το Niva έχει συμπληρώσει σχεδόν 2.500.000 πωλήσεις, οι 530.000 εκ των οποίων αφορούν σε μοντέλα που έχουν πωληθεί εκτός της Ρωσίας σε πάνω από 100 χώρες. Παράλληλα, το Niva είναι και ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα στους δρόμους, αφού σε σχέση με τα πρώτα μοντέλα, το υπάρχον έχει εκσυγχρονιστεί μόνο στα σημεία, διατηρώντας ατόφιο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Η νέα, επετειακή του έκδοση, ονομάζεται «40th anniversary» και όπως προείπαμε θα κατασκευαστεί σε 1977 μόνο αντίτυπα, φέροντας συγκεκριμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα και το εσωτερικό της. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν τα λογότυπα «40th Anniversary», τα special εξωτερικά χρώματα, οι νέες ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα σπόιλερ στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι δερμάτινα, υπάρχουν νέες επενδύσεις στις πόρτες, δερμάτινο τιμόνι με ραφές, πορτοκαλί όργανα στον πίνακα οργάνων, νέα πατάκια, αλλά και πλακέτα με το αριθμό παραγωγής κάθε ενός εκ των 1977 αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν.
Οι Ρωσοι το γιορτασανε για τα καλά!



Το κλασικό Niva “αποχαιρετά” τον δημιουργό του
Ο Pjotr Prussow, αποτέλεσε το πρόσωπο που κρυβόταν επιμελώς πίσω από την τεράστια επιτυχία του αειθαλούς και σκληροτράχηλου ρώσικου εκτός δρόμου της Lada, του Niva. Σε ηλικία 75 ετών αποχαιρέτησε τον μάταιο τούτο κόσμο, συμπτωματικά, η απώλειά του συμβολίζει και το “τέλος” του Niva, με την μορφή που το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
O μηχανικός από την Ρωσία εργάστηκε για πολλά έτη στην εταιρία Avtovaz (τώρα ανήκει στη γαλλική Renault), ήδη από τη δεκαετία του ‘70. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ο έμπειρος Ρώσος απέσπασε τον τίτλο του αρχισχεδιαστή στη Lada, ενώ το Niva παραδοσιακά αποτέλεσε το πεδίο δόξας του, όλα αυτά τα χρόνια εμπλοκής του στη φίρμα.
Λίγα λόγια τώρα, για το ποιο ήταν το Niva και πως πέτυχε τόσα πολλά. Η παραγωγή του καθαρόαιμου (μόνιμα) τετρακίνητου, ξεκίνησε το 1977, με διαθέσιμους κινητήρες βενζίνης τόσο στα 1,6 όσο και στα 1.7 λίτρα, πάντα με μηχανικό χειροκίνητο κιβώτιο (4 στην αρχή 5 στην πορεία σχέσεων), αλλά και σήμα κατατεθέν, την ατόφια μηχανική real τετρακίνηση, με τα διαφορικά και τις κοντές σχέσεις.
Σε ένα από τα τελευταία facelift που έγιναν, το Niva απέκτησε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αντί για καρμπιρατέρ στην τροφοδοσία, όπως επίσης και υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του γνωστού Lada, οριοθέτησαν την παρουσία του και έβαλαν τα γυαλιά σε πολύ πιο ακριβά οχήματα με βαρύ μάλιστα λογότυπο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου