Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2019






Όλες οι καινούργιες πληροφορίες για το νέο Lada Niva 
https://www.newsauto.gr/news/lada-niva-pos-tha-borouse-na-ine-i-nea-genia/

Lada Niva: Πώς θα μπορούσε να είναι η νέα γενιά






Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που θα μπορούσε να καταλήξει σε εμπορική επιτυχία για τη Lada, είναι αυτή του Niva California που μας έρχεται από το 2016.
Οι φωτογραφίες του πρωτοτύπου που βλέπουμε, δημοσιεύτηκαν το 2018. Η σχεδίαση του νέου μοντέλου όμως, είναι από το 2016, όταν και προτάθηκε από ανεξάρτητο σχεδιαστικό οίκο, ως αντικαταστάτης του Lada Niva. Στις φωτογραφίες, βλέπουμε ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να κάνει αρκετά μεγάλη επιτυχία για λογαριασμό της Lada. Με compact διαστάσεις και ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές γραμμές, το Niva California είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα μπορούσε να φέρει το Niva ξανά στο προσκήνιο και –γιατί όχι;- σε μια θέση ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας των SUV.
Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως το μοντέλο είναι 5θυρο, με τις πίσω πόρτες να είναι πρακτικά πάνω από τον πίσω τροχό (κάτι που δείχνει ως λεπτομέρεια το ότι πρόκειται για πρωτόλειο πρωτότυπο). Οι μαζεμένες διαστάσεις γίνονται μεγάλο πλεονέκτημα για το μοντέλο που θα μπορούσε να είναι ένα πραγματικό Lada, φέρνοντας και την εταιρεία με τα παρωχημένα μοντέλα στην επικαιρότητα με πολύ ενδιαφέρον τρόπο. Στο πίσω μέρος, το πρωτότυπο παραπέμπει αισθητικά στο Volvo XC40- κάτι που μόνο ως επιτυχία του σχεδιαστή μπορεί να θεωρηθεί (μην ξεχνάμε πως η σχεδίαση και η κατασκευή του πρωτοτύπου ολοκληρώθηκε το 2016).
Γενικά η εικόνα του Niva California είναι πολύ ενδιαφέρουσα και είχε προοπτική να αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη ενός μοντέλου που θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά την εικόνα της Ρώσικης εταιρείας.

Από τις 5 Απριλίου του 1977 μέχρι και σήμερα, το Niva έχει συμπληρώσει σχεδόν 2.500.000 πωλήσεις, οι 530.000 εκ των οποίων αφορούν σε μοντέλα που έχουν πωληθεί εκτός της Ρωσίας σε πάνω από 100 χώρες. Παράλληλα, το Niva είναι και ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα στους δρόμους, αφού σε σχέση με τα πρώτα μοντέλα, το υπάρχον έχει εκσυγχρονιστεί μόνο στα σημεία, διατηρώντας ατόφιο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Η νέα, επετειακή του έκδοση, ονομάζεται «40th anniversary» και όπως προείπαμε θα κατασκευαστεί σε 1977 μόνο αντίτυπα, φέροντας συγκεκριμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα και το εσωτερικό της. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν τα λογότυπα «40th Anniversary», τα special εξωτερικά χρώματα, οι νέες ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα σπόιλερ στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι δερμάτινα, υπάρχουν νέες επενδύσεις στις πόρτες, δερμάτινο τιμόνι με ραφές, πορτοκαλί όργανα στον πίνακα οργάνων, νέα πατάκια, αλλά και πλακέτα με το αριθμό παραγωγής κάθε ενός εκ των 1977 αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν.
Οι Ρωσοι το γιορτασανε για τα καλά!



Το κλασικό Niva “αποχαιρετά” τον δημιουργό του
Ο Pjotr Prussow, αποτέλεσε το πρόσωπο που κρυβόταν επιμελώς πίσω από την τεράστια επιτυχία του αειθαλούς και σκληροτράχηλου ρώσικου εκτός δρόμου της Lada, του Niva. Σε ηλικία 75 ετών αποχαιρέτησε τον μάταιο τούτο κόσμο, συμπτωματικά, η απώλειά του συμβολίζει και το “τέλος” του Niva, με την μορφή που το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
O μηχανικός από την Ρωσία εργάστηκε για πολλά έτη στην εταιρία Avtovaz (τώρα ανήκει στη γαλλική Renault), ήδη από τη δεκαετία του ‘70. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ο έμπειρος Ρώσος απέσπασε τον τίτλο του αρχισχεδιαστή στη Lada, ενώ το Niva παραδοσιακά αποτέλεσε το πεδίο δόξας του, όλα αυτά τα χρόνια εμπλοκής του στη φίρμα.
Λίγα λόγια τώρα, για το ποιο ήταν το Niva και πως πέτυχε τόσα πολλά. Η παραγωγή του καθαρόαιμου (μόνιμα) τετρακίνητου, ξεκίνησε το 1977, με διαθέσιμους κινητήρες βενζίνης τόσο στα 1,6 όσο και στα 1.7 λίτρα, πάντα με μηχανικό χειροκίνητο κιβώτιο (4 στην αρχή 5 στην πορεία σχέσεων), αλλά και σήμα κατατεθέν, την ατόφια μηχανική real τετρακίνηση, με τα διαφορικά και τις κοντές σχέσεις.
Σε ένα από τα τελευταία facelift που έγιναν, το Niva απέκτησε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αντί για καρμπιρατέρ στην τροφοδοσία, όπως επίσης και υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του γνωστού Lada, οριοθέτησαν την παρουσία του και έβαλαν τα γυαλιά σε πολύ πιο ακριβά οχήματα με βαρύ μάλιστα λογότυπο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου