Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018



Όλες οι καινούργιες πληροφορίες για το νέο Lada Niva 

ΠΗΓΗ: https://www.drive.gr/news/prototypa/lada-4x4-vision-neo-niva-video


Μετά τη Renault με το Arkana, κι ένας άλλος κατασκευαστής, η Lada, εκθέτει το πρωτότυπο ενός SUV στο Moscow Motor Show 2018.
Το πρωτότυπο ονομάζεται 4x4 Vision και έχει τολμηρή σχεδίαση που το κάνει να μοιάζει σαν πολύ αγριεμένο Dacia Duster. Έχει το τυπικό σχέδιο «Χ» της Lada στο εμπρός μέρος, φουσκωμένα φτερά, προστατευτικές ποδιές και τεράστιους τροχούς 21 ιντσών που δεν δείχνουν και πολύ… «εκτός δρόμου».
Η funky σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό του concept car, με φωτεινές πορτοκαλί πινελιές, λεπτομέρειες σε γκρι και αλουμινένιες διακοσμήσεις. Μια μεγάλη οθόνη πολυμέσων δεσπόζει στο ταμπλό, πλαισιωμένη από δύο ευμεγέθεις αεραγωγούς του διζωνικού κλιματισμού. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και υπάρχει τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός και μια ασυνήθιστου σχήματος πανοραμική ηλιοροφή.

Η Lada λέει ότι το 4x4 Vision είναι βασισμένο σε μια «ξεχωριστή πλατφόρμα» και ότι το μήκος του είναι 4,2 m – δηλαδή κάπου 10 cm κοντύτερο από το νέο Dacia Duster.
Όμως, αντίθετα από το ρουμάνικο εξαδελφάκι του, το Lada έχει αυτόματο κιβώτιο με κοντές βοηθητικές σχέσεις («αργό»), πολύ αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κοντούς προβόλους για μεγάλες δυνατότητες κίνησης σε δύσβατα εδάφη.
Οι Ρώσοι δεν λένε τι κινητήρα φοράει το 4x4 Vision ούτε αν πράγματι προαναγγέλλει το Niva της επόμενης γενιάς, αν και αντλεί έμπνευση από αυτό.
«Προετοιμάζουμε το μέλλον της Lada. Με το 4x4 Vision, επιδεικνύουμε τις δυνατότητες μιας μοναδικής, εκφραστικής, τολμηρής κι ενεργητικής σχεδίασης σε ένα νέο SUV, αντλώντας έμπνευση από το θρυλικό Lada 4x4 Niva», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης της εταιρείας, Steve Mattin.


Από τις 5 Απριλίου του 1977 μέχρι και σήμερα, το Niva έχει συμπληρώσει σχεδόν 2.500.000 πωλήσεις, οι 530.000 εκ των οποίων αφορούν σε μοντέλα που έχουν πωληθεί εκτός της Ρωσίας σε πάνω από 100 χώρες. Παράλληλα, το Niva είναι και ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα στους δρόμους, αφού σε σχέση με τα πρώτα μοντέλα, το υπάρχον έχει εκσυγχρονιστεί μόνο στα σημεία, διατηρώντας ατόφιο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.
Η νέα, επετειακή του έκδοση, ονομάζεται «40th anniversary» και όπως προείπαμε θα κατασκευαστεί σε 1977 μόνο αντίτυπα, φέροντας συγκεκριμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα και το εσωτερικό της. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν τα λογότυπα «40th Anniversary», τα special εξωτερικά χρώματα, οι νέες ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα σπόιλερ στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι δερμάτινα, υπάρχουν νέες επενδύσεις στις πόρτες, δερμάτινο τιμόνι με ραφές, πορτοκαλί όργανα στον πίνακα οργάνων, νέα πατάκια, αλλά και πλακέτα με το αριθμό παραγωγής κάθε ενός εκ των 1977 αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν.
Οι Ρωσοι το γιορτασανε για τα καλά!



Το κλασικό Niva “αποχαιρετά” τον δημιουργό του
Ο Pjotr Prussow, αποτέλεσε το πρόσωπο που κρυβόταν επιμελώς πίσω από την τεράστια επιτυχία του αειθαλούς και σκληροτράχηλου ρώσικου εκτός δρόμου της Lada, του Niva. Σε ηλικία 75 ετών αποχαιρέτησε τον μάταιο τούτο κόσμο, συμπτωματικά, η απώλειά του συμβολίζει και το “τέλος” του Niva, με την μορφή που το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)
O μηχανικός από την Ρωσία εργάστηκε για πολλά έτη στην εταιρία Avtovaz (τώρα ανήκει στη γαλλική Renault), ήδη από τη δεκαετία του ‘70. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ο έμπειρος Ρώσος απέσπασε τον τίτλο του αρχισχεδιαστή στη Lada, ενώ το Niva παραδοσιακά αποτέλεσε το πεδίο δόξας του, όλα αυτά τα χρόνια εμπλοκής του στη φίρμα.
Λίγα λόγια τώρα, για το ποιο ήταν το Niva και πως πέτυχε τόσα πολλά. Η παραγωγή του καθαρόαιμου (μόνιμα) τετρακίνητου, ξεκίνησε το 1977, με διαθέσιμους κινητήρες βενζίνης τόσο στα 1,6 όσο και στα 1.7 λίτρα, πάντα με μηχανικό χειροκίνητο κιβώτιο (4 στην αρχή 5 στην πορεία σχέσεων), αλλά και σήμα κατατεθέν, την ατόφια μηχανική real τετρακίνηση, με τα διαφορικά και τις κοντές σχέσεις.
Σε ένα από τα τελευταία facelift που έγιναν, το Niva απέκτησε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αντί για καρμπιρατέρ στην τροφοδοσία, όπως επίσης και υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του γνωστού Lada, οριοθέτησαν την παρουσία του και έβαλαν τα γυαλιά σε πολύ πιο ακριβά οχήματα με βαρύ μάλιστα λογότυπο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου